2008. január 28., hétfő

MMORPG ...

Pár éve, amikor megen elkezdtem netezni, találkoztam az MMORPG fogalmával. El is kezdtem érdeklődni, körülnézni a kínálat terén, és hamarosanmeg is vettem az EverQuest 2t.Akkoriban ez jött ki frissen, és ezt tudtam akkor megvenni. A WoW akkor még nem volt készen, utolsó simítások, open-Béta, már csak a kiadásra várt. Nekem azonban az soha nem jött be, nem tetszett a grafikája, a jellege, a stílusa. Igaz, nem is nagyon próbáltam, csak a Bétát, de valahogy nem volt az igazi. EQ2 az bejött, játszottam is vele egy jó darabig. Aztán volt pár hónap netnélküliség, EQ2höz se volt egy darabig GameCard, nem tudtam aktiválni az Acc-omat. Jöttek hozzá kiegek, de azokat nem tudtam megvenni, akkoriban pénzem is kevés volt. De már olvastam a Guild Wars-ról, és érdekesnek találtam, megfogott. Igaz, akkor még csak az a része leginkább, hogy nincs havidíj. És ez elég nyomós ok volt. Még most is az, de azóta már megismertem a többi oldalát is, ami miatt szeretem. Még mindíg nem találtam igazán jobbat. Illetve vannak, amiket szívesen kipróbálnék hosszabb távon is.

Ilyen pl. az EVE-Online. Ürhajó-szimulátor online, rengeteg lehetőséggel, fantasztikus látvánnyal, és játékélménnyel, akik ezzel játszanak, állítják, hogy megunhatatlan. Ebben hiszek nekik. Annak idején én is kipróbáltam a trialt, de nem igazán ment. Lehet, hogy megen kipróbálom.

Egy másik érdekes, és ha minden igaz, nagyon jól kidolgozott gáma a LineAge II. Ezt is próbálgattam, de tört szerveren, és úgy nem volt az igazi. Pedig ennek is kidolgoztott története van, ami folyamatosan halad előre, és a grafikája se rossz. Itt láttam először olyan Orkot, ami kinéz valahogy, sőt, igen igényesen. Nem az a tipikus robosztus, gorilloid termet, és nem is az az ostoba típus, aminek általában beállítják. A Dark Elfek is igényesen, szépen vannak kidolgozva, velük is szívesen játszanék. De hát a tört szerverek hátránya, hogy bugos, nem rendszeresen van frissítve, és általában kevesen vannak rajta.

Cyberpunk-SciFi stílusban akkor ott van az Anarchy-Online. Túl sokat nem tudok hozzászólni. Az alapjáték ingyenes, letölthető, regisztrálható díjmentesen, a frissítések is lejönnek. A gond az, hogy a kiegészítőket viszont ki kell fizetni, meg kell venni. És nem egy van. Ez is egy népszerű, sokak által játszott játék, változatos, több játszható osztály van benne, és még fajok közül is lehet választani, ha jól emlékezem. A grafikáról túl sokat nem tudok elmondani, akkoriban vettem új kártyát, ha jól emléxem. Nem tudom pontosan, nem mostanában volt.

A következő, amit megemlítek, az a Codemaster játéka, az Archlord. Érdekessége, hogy fizetősnek indult, aztán havidíj nélküli lett, mostanra meg már teljesen ingyenes, az alapjátékot sem kell megvenni, csak letölti az ember, regisztrál, nyit egy Acc-ot, és már játszhat is. Igaz, mióta ingyenes lett, azóta meg kellett nyitni a 3. szervert is. A kíváncsiság végett letöltöttem, regeltem, és ki is próbáltam. Tulajdonképpen nem rossz, tetszik a grafikája, a hangulata, bár a térképkezelés, és azon a küldetések jelölése, és egyébb jelölések, tájékozódás hayg némi kívánnivalót maga után. Mindenesetre azért felraktam megen, ismerkedek vele megen egy keveset. Tapasztalatokat majd később.

Tavaly év végén, november elején adták ki Richard Garriot új játékát, a Tabula Rasa névre hallgató SciFi/FPS online RPG-t. Ezt is sikerült kipróbálnom, és azt kell, hogy mondjam, egész pofásra sikerült. Ezen nagyon gondolkodok, hogy nem kellene-e jobban megismernem, kipróbálnom, bár az szól ellene, hogy jelenleg havidíjas. Pedig ugyanaz az NCSoft adta ki, aki a Guild Warst is, és az havidíj-mentes. Na de Tabula Rasa. Szerintem hamar teret fog hódítani magának, ha eddig még nem tette meg. Háttér-történet annyi,hogy idegenek lerohanják a földet, mire az emberek visszavágnak a behatolók saját világán. Akarom mondani a túlélő emberiség. A fejlődési lehetőség változatos, többször elágazik, és mindenki megtalálhatja a neki tetsző osztályt. Hatalmas lehetőség a karakterek leklónozása, így ha az ember ki akar próbálni egy másik osztályt, karaktertípust, nem feltétlenül kell egy új karaktert kezdenie elölről, hanem a klónt kell abba az irányba vezetni. Ha minden igaz, a klónozás nincs szabályozva mennyiségileg. Grafikája is szép, jól kidolgozott, igényes. Ami hátárnya valamelyest, hogy nagy a gépigénye. Bár az enyém még képes megbirkózni vele. Mindenesetre a további kipróbáláson még gondolkozom. Majd kiderül.

És akkor még rengeteg hasonló játékról nem szóltam, pedig vannak bőven. De nem ismerem őket, nem próbáltam ki, és így nem tudok róluk nyilatkozni. Mondjuk ez a fentebbi rész is inkább csak felsorolás, de ezek azok, amivel valamelyest foglalkoztam. Igazából ezt is csak azért írtam, hogy menjen az idő.

Nincsenek megjegyzések: