2008. január 17., csütörtök

Anime ...

Megen sikerült megszereznem egy filmet, egy igazi gyöngyszemet, különlegességet. Valamikor évekkel ezelőtt, az ezredforduló tájékán volt egy film, a Pitch Black, Vin Diesellel a főszerepben. Aztán megcsinálták a folytatást, a 2. részt. Ami nem volt egy nagy durranás, sokkal laposabb volt a sztori, mint az 1. részben. De most nem erről akarok beszélni. Csináltak egy átvezető sztorit, illetve egészen pontosan az 1. résznek egy folytatást. És ami a lényeg, ez nem rendes film, hanem animációs fil, rajzfilm. A készítők csináltak egy epizódot az Animatrix c. filmhez is, a port.hu-n ez áll, meg az egyébb leírásokban is. Amit viszont nem nagyon említenek, hogy ugyanez a gárda csinálta annak idején az MTV-n (Music Television) sugárzott Aeon Flux c. animációs sorozatot is. Ugyanaz a látványvilág, enyhén bizar ábrázolásmód, karakterábrázolás, és mégis fantasztikus az egész. Asszem valamelyik este meg is nézem.

Aeon Fluxra visszatérve, annak idején el nem mulasztottam, hogy megnézzem, annyira tetszett. Posztapokaliptikus környezet, érdekes történetek, meg az egész, teljesen magával ragadott. Eleve mindíg is szerettem a rajzfilmeket, és képregényeket, és ez mind a mai napig így van, megmaradt.Pár éve próbáltam letölteni a sorozatot, de nem igazán találtam rá, illetve nemrég megcsinálták egészestés mozifilmben (elég gyatra lett, meg se közelíti az eredetit), és folyamatosan azt dobják ki a keresők. Erre most mondja egyik kolegám, hogy pár éve leadták az AXNen. Én meg pont akkoriban nem néztem TV-t, illetve most se iagzán. De feltámadt az ötlet, a késztetés, hogy megen rá kellene keresnem, hátha megtalálom ezt a ritkaságot. Megérné a fáradtságot. Egy régi, nagy kedvenc kerülne a birtokomba ...

Nincsenek megjegyzések: