2009. február 9., hétfő

Ngöndro ...

Múlt 7 kedden megkezdtem a Ngöndrot, az első alapgyakorlatot a 4ből, a Leborulásokat (röviden Borulás). Ez az egyetlen olyan gyakorlat, ami mozgással van összekötve, ahol fizikai munkát is kell végezni. A hét közepétől komoly izomlázzal küzdöttem, olyan helyeken, ami eszembe se jutott, hogy fájni fog. A köhögés, és a tüsszentés komoly problémát, gondot okozott. Aztán csütörtökön megen borultam, ez meg is szüntette az izomlázat.

 

7végén belső tanítás volt, Csöndes Áron volt Pécsett, utazó tanító. Érdekes, és mozgalmas 7vége volt, tetszettek az előadások, és az offline programok is. Szombaton a Mahasziddhákról, illetve a Dakiníkről voltak tanítások, elég érdekes volt a beszélgetés, sok minden volt, ami tetszett. A tanításokon kívül a program közös ebéd volt a Csillagban (nem a börtönben!), meditáció, este meg közös vacsora, disznótoros (hurka, kolbász sütve, savanyúval, mustárral, tormával). Az este meglehetősen vidáman telt el, Orosz-Túrát megjárt barátunk tartott élménybeszámolót, aminek pár mozzanata igen mulatságos volt, rendesen megnevettetett (a név kötelez). Persze később volt fényképes beszámoló is, ami szintén érdekes volt. Később volt filmnézés (SlumDog Miullionaire), Indiában játszódó film, jelenleg 10 Oscarra jelölték, Golden Globe átadón is több díjat nyert. Mondjuk meg is érdemli. Zseniális film volt, nagyon odavágott. Nagyon jók voltak a képi hatások, a vágások, a színek, és mindezek mellé nagyon jó zene volt (meg is kell szereznem a zenéjét). Valamikor éjjel 1 felé értem haza, illetve kerültem ágyba.

 

Vasárnap a Ngöndró első 2 gyakorlatáról (Borulások, és Gyémánt Tudat) volt tanítás. Már csak ez miatt is akartam még a 7vége előtt elkezdeni a Borlást, hogy legyen róla fogalmam, mire Áron beszél róla. Mondjuk nem kellett feltennem a kérdéseimet, mert mindre megkaptam a választ, bőségesen. A Gyémánt Tudattal kapcsolatban nem tudok mit mondani, egyelőre számomra nem fontos még, messze van, mire el tudomn kezdeni. Legalább 3-4 hónap, vagy valami hasonló. Délután megen ebéd a Csillagban, majd filmnézés, amit kihagytam, mivel be kellett fizetnem a telószámlát (már egyirányusítva voltam), illetve még vásároltam egy keveset. Délután még visszamentema Centrumba, gondoltam folytatom egyéni gyakorlásomat. Pont úgy jött ki a lépés, hogy összesen 5en Borultunk, a helyezkedés meg úgy alakult, hogy én voltam legelöl (én lettem az Ellenség, engem kell belökni a Tóba). Ha többen csináljuk egyszerre, az sokkal ösztönzőbb, inspirálóbb, nekem ez a tapasztalatom. Az egyik lány, aki nagyjából ugyanakkor csatlakozott a Szhangához, amikor én, neki ez volt az első alkalom, hogy Borult. Szegény teljesen kikészült, fél órával utána még mindig ki volt rendesen. Az első tapasztalatok. Gondolom ma meg hatalmas izomlázzal küzd. Tanácsoltam neki, hogy ha van rá lehetősége, akkor minél hamarabb dolgozzon rá valamennyit, akkor hamarabb elmúlik az izomláza. Jelenleg az a terv, hogy szépen lassan felhúzom a mennyiséget arra a határra, ami még nem túl megterhelő, ami nem megy az egészségem kárára. Nem verseny ez, nem az a cél, hogy minél hamarabb megcsináljam, nem bizonyítanom kell. A rendszeresség inkább szempont. Most egy darabig a 200 lesz az a mennyiség, amit meg akarok csinálni alkalmanként, aztán szépen emelem 50-esével, hogy szokjam. Majd kialakul.

 

Úgy néz ki, hogy lesz a Centrumhoz kulcsom. Illetve részben már van, csak a kinti kapukulcs hiányzik. Ez már csak azért is jó, mert ha gyakorolni akarok, akkor nem fogok függeni másoktól, nem kell arra várnom, hogy valaki legyen bent, akinek van kulcsa. Egyszerübb lesz az egész ilyen szempontból. Amúgyse szeretem a korlátokat, jobban szeretem én irányítani a dolgaimat. Remélem, hogy holnap sikerül átvennem a hiányzó kulcsot.

 

Múlt 7en vettem a bátorságot, és ráálltam egy mérlegre. Amit láttam, az nem nagyon tetszett. 88 kg-t mutatott a kijelző, és ez nem van kedvemre. Meg az úszógumi se, amit látok. Jó, nem nagy, de engem zavar. Nyár elejére le kellene adnom minimum 5 kg-t, de ha több lenne, az se jelentene gondot. Át kell gondolnom, szerveznem étkezési szokásaimat. Kevesebbet kell ennem, egyrészt csak annyit, amennyi elegendő, de néha kell majd koplalnom is. Azon gondolkodok, hogy lesz majd pár nap, amikor csak zöldségeket eszek. Tésztát lehetőleg nem fogok enni. A kenyérfogyasztást is csökkentenem kell. Tudatosan kell arra törekednem, hogy megfelelően táplálkozzak. Most például elkezdtem Kefírt enni, ebből lehet, hogy rendszert is kellene csinálni. Vagy mittomén. Igazából azon is gondolkodtam, hogy esetleg megpróbálom a müzlifogyasztást reggelire. De az az igazság, hogy mozognom is kellene, az is sokat segítene. Futnom, vagy felüléseket végezni. Majd kiderül, hogy mi lesz.

 

Másik nagy elhatározásom, hogy abbahagyom a dohányzást (nem leszokok, mert azt elég nehéz). Alapvetően az anyagi vonzata az, ami motivál, hogy mennyibe kerül. Most, hogy elköltöztem, minden költségnek sokkal nagyobb jelentősége van, pláne az ilyen élvezeti cikknek, mint a cigaretta. Ez az én esetemben havonta 5-6 ezer forintot jelent, és jó esetben abból akár 1-2 hétig tudok enni. Márpedig megoldom, hogy így legyen. Muszáj. Másrészt meg egészségtelen. Harmadrészt meg megszokás, amitől meg lehet szabadulni. Csütörtök délután óta nem dohányzok, eddig elég jól bírom, habár voltak olyan pillanatok, amikor bizony komolyan elghondolkodtam azon, hogy mindjárt kérek valakitől egy szálat. De aztán sikerült megállnom, hogy ne tegyem meg. Sikerült ezt megtennem annak ellenére, hogy olyan társaságban voltam, akik dohányoznak, illetve sörözés közben is ellen tudtam állni a késztetésnek. Csak így tovább!

Nincsenek megjegyzések: