2007. december 13., csütörtök

Gondolatok ...

Múltkoriban beszélgettem egy ismerősömmel. Hogy ki volt az, igazából nem lényeg, illetve nem ide tartozik. Ecsetelte, hogy mennyire elege van mindenből. Az életéből, a körülményekből, az egyedüllétből .. Ez persze még mindíg tart nála, de remélem, hamarosan elmúlik. Akkor azt mondta, hogy ha újra kezdhetné az életét, akkor mindent másképp csinálna. Kérdeztem "Mindent?" Erre ő azt mondta "Mindent." Aztán elkezdtünk beszélgetni erről. Hogy ez mennyire lehetetlen, és mennyire felesleges gondolatmenet. Hogy ha ezt megtehetné, akkor Ő nem létezne a mostani formában. Egy másik életet élne, aki nem Ő. Nem a mostani lenne. Egy másik tudat, egy másik személy. Nem tudom, hogy milyen eredményt értem el az a beszélgetés során, mindenesetre bennem is érdekes gondolatokat ébresztett. Persze ezt az eszmefuttatást már én us lefuttattam magamban vagy ezerszer, hogy "mi lehetett volna", meg "mit kellett volna másképpen", aztán rájöttem, hogy ez felesleges. Pontosan a fent említett dolgok miatt. Persze van, amit mindenképpen megváltoztatnék, de csak a közelmúltban. 16 hónappal ezelőtt ... De ez is elmúlt, és már nem lesz olyan lehetőségem, mint akkor. Illetve ugyanolyan nem. Vannak dolgok, amik elmúlnak, és túl kell lépni rajtuk. Ez jól hangzik, csak kár, hogy magamon nehezen tudom alkalmazni. Másnak mindíg könnyebben ad az ember tanácsot. Azért kíváncsi vagyok, hogy mit tehettem előző életeimben, hogy ezt az életet kaptam? Mi volt az a tett, ami miatt büntetésem olyan, amilyen?

Nincsenek megjegyzések: