2008. szeptember 10., szerda

Series ...

Ismét sorozatok, amiket találtam, amiket nézek, és amiket nézni kellene. Nemrég letöltöttöm a Weeds I. évadát, el is kezdtem nézni. Már láttam korábban, de ha meg akarom nézni az egészet, akkor elejétől kell kezdenem. A Dr. Who-val is így voltam. De vissza. Weeds. Kellemes kis sorozat, Showtime produkció, hozza a formáját. A téma jó, még ha "meredek" is egy kicsit. Mások szerint. Mert szerintem nem. De szerintem sok más "tabu" téma sem az.
Aztán van egy másik sorozat, a Haláli Hullák (Dead Like Me), amit most kezdtem nézni. Sötét. Morbid. Halálos. És haláli. És persze humoros. Gondolom a gyengébb lelkü, vagy vallásos érzelmű emberek megütköznének rajta, kiakadnának, felháborodnának, mert hogy ezzel a témával, dologgal nem szabad viccelődni. Mert ez egy mély dolog. Hülyeség. Csak mi csináltunk az egész vallásunkból (Kereszténység), és kúltúránból egyfajta Halál-kultuszt. Ez pedig akkora baromság. Mint amikor azt látom sírköveken, hogy Fux Manó 19xx - . No igen. Még meg se halt, de sírköve, emléktáblája már van. Mintha már Odaátra készülne. Mi ez? Ehh. Hülyék ezek a rómaiak. No mindegy, a sorozat jó, nekem már az első rész bejött, azóta csak jobban tetszik.
Örvendezék, és lőn nagy vígadalom, hogy létezik az Internet. Mert így már meg tudtam nézni a Dexter III. évadának 1. részét, pedig még jóval odébb van az évadkezdet. De hát a PreAir mindíg is előbb jön ki. Mint most is. Egyik kedvenc sorozatom, kicsit elszomorodtam, mikor befejezték a II-at. Pláne, hogy az lebegtették, hogy kimegy más csatornákra is, és kevesebb lesz benne a vér, meg egyébb jelenetek, hivatkozva az Ámerikai törvényekre. De aztán ma megnyugodva vettem tudomásul, hogy még mindíg Showtime produkció (ez is), márpedig bennük nem nagyon csalódtam (eddig nem is). Mellesleg most 7főn vettem meg a Dexter 2 részét, mármint a könyvet, amiből a filmet is forgatták, írták. Állítólag valamennyiben eltér a filmtől a könyv (illetve fordítva), de ezt majd meglátom. Egyébbként Dexter az a figura, aki legyen bár sorozatgyilkos, az ember nem tud rá haragudni, kedveli, szimpatizál vele. Azért nem szeretnék a figyelme középontjába kerülni.
Korábban elkezdtem nézni a Ghost in the Shell manga sorozatot is, ami szintén régi kedvencem. Külön öröm a zsámomra, hogy most már van hozzá felirat ( a japán nyelv nem az erősségem), és ráadásul digitálisan feljavították a minőséget is. Kép és hang, mármint. Nézném tovább is, csak öcsém elkérte az írót (DVD), és így nem megy addig a nézése. Ő lusta kiszedni, én meg lusta vagyok átmenni kiszerelni. Ördögi kör. Pedig kellene nekem is írni most már.
Az a baj, hogy nehezen találok olyan sorozatot, ami télleg bejön, ami érdekel igazán. Ez köszönhető a sajátos humorérzékemnek, ami néhol sötét, néhol morbid, néhol savas. Másrészt szeretem az olyan filmeket, sorozatokat, ahol tudok valamennyire azonosulni a főhőssel, főszereplővel. Nem teljes azonosulás, csak át tudom érezni a karakterét, bele tudom magam élni a helyzetébe. Pesze ettől még nem leszek sorozatgyilkos, vagy genetikailag tökéletesített szuperkatona, se egyébb más valaki. Csak ... ez van. Szerintem rendelkezek empatikus képességekkel, és ezért van ez. Amúgy is általában jók a megérzéseim. Hát ha még hallgatnák is rájuk, többször, mint teszem. Mindegy, ez most nem téma.
Annak ellenére, hogy annak idején a sorozatik ellen voltam, most meglehetősen sokat nézek. Jó, persze, akkoriban a TVkben is a braziloid szappanoperák mentek, persze, hogy a sorozatok ellen voltam. De hát minden változik, így véleményem a sorozatokról is. Még jó hogy lehet válogatni ...

Nincsenek megjegyzések: