2008. augusztus 3., vasárnap

Könyvek ...

Mostanában megen sokat olvasok. Mindenfélét. És többféle formátumban. Mármint hagyományos, és elektromos formátumban. Azért kedvencem még mindíg a hagyományos, papírra nyomtatott szöveg. De van, amit nem lehet, vagy nem tudok beszerezni nyomtatottan, illetve Cégnél egyszerűbb PCn olvasni. Még ha fárasztóbb is. Éppen ezért otthon nem is olvasok gépen. Olvasok mindent, ami tetszik, vagy érdekel. Fantasyt, mert szeretem. Kikapcsol a normál világ zavarából. Elmerülök egy idegen, ismeretlen világ forgatagában. Mostanában olvastam Feldmárt, mert az is érdekelt. Nem bántam meg, elég sok érdekes dolgot mondott. Valszeg még fogok is tőle olvasni mást is. Érdekes, ahogy a világot látja. Múlt hónapban vettem Oshot is, bár még nem kezdtem el olvasni, de érdekel, amit írt. Ha tetszik, és van benne hasznos a számomra, akkor lehet, hogy veszek mást is, amit írt. De erről egyelőre még nem tudok nyilatkozni. És ismét elkezdtem foglalkozni keleti filozófiákkal, vallásokkal. Ez most azt jelenti, hogy vettem egy könyvet, ami a Zenről, illetve a Zen-Buddhizmusról szól. Nem mondom azt, hogy buddhista leszek. De érdekel, legalább annyira, mint a Tao. Esetemben arra van esély, hogy a különböző vallásokból, filozófiákból megtartom azt, amit el tudok fogadni, amivel tudok azonosulni. Ami jelent nekem valamit, ami nyújt számomra valami többletet. Ezekkel az eszmékel, gondolatokkal könyebben tudok azonosulni, mint a keresztény tanításokkal, és dogmákkal. Az nekem nem az igazi. Túl sok benne az ellentmondás, és ahhoz képest, hogy mit hírdet, tanít, elég véres a múltja. Keresztes háborúk, boszorkányüldözések, inquizició, stb. Egy ideje egyébbként forog a fejemben az a gondolat, hogy meg kellene keresnem Pécsen a Buddhista közösséget, és talán beszélgetni valami guruval, vagy valami vezetővel közülük. Meg állítólag minden nap tartanak meditációt, és hátha részt lehet venni az ilyen összejöveteleken. Valyon mikor tudok oda eljutni? Már ezt is tervezem egy ideje, legalább 1 hónapja. Majd erre is sort kerítek.

Mindenesetre örülök annak, hogy megen többet olvasok. Nem mindíg csak a NET, a PC, filmnézés meg hasonlók. Csak az fáj, hogy sokkal töb könyv van, amit meg szeretnék venni, mint amit meg tudok venni. És ez még egy darabig így is marad ...

Nincsenek megjegyzések: