2007. október 5., péntek

Guild Wars ...

És ha már MMORPG, akkor Guild Wars is. Bár igazából nem is MMORPG, hanem CMORPG, ahol a C a Cooperativ-ot jelenti. Mindegy, a lényegen szinte alig változtat. Számomra ez A JÁTÉK, ez az, ami hosszú időre fegfogott, lekötött. Ezt egyenlőre nem tudtam megunni, annyira jó, pedig már jó fél éve nyomom. A grafikája messzemenőleg eddig a legjobb, amit az ilyen játékoknál megfigyeltem (tény, hogy az EVEnek is fenomenális a grafikája, de az sci-fi, teljesen más karegória), egyedi, eddig nemtapasztalt látványvilágot, és vizuális élményt nyújt. Maga a játék rendszere sem túlbonyolított, egyszerű, könnyen kezelhető, átlátható játékfelület, ami az irányításról is elmondható. A karakterek szempontjából bőséges választék, 6 főosztály (a Factions, és a Nightfall kampányok megvétele után 10), ami kombinálható másodlagos osztállyal, illetve a későbbiekben változtatható, ezáltal szinte végtelen lehetőséggel, kombinációval. A max level, amit el lehet érni, az a 20as, onnantól kezdve ha elérjük a következő tapasztalati szintnek megfelelő XPt, skillpontot kapunk. Habár rengeteg skillt lehet összegyüjteni, egy területre 1xe csak 8at vihetünk magunkal, ami elég nagy körültekintést igényel az összeállítást illetően. Ha az ember szentel rá időt és türelmet, akkor elég jól működő kombinációta lehet létrehozni.  Én igazából most kezdek rájönni, hogy is kell ennek nekiállni igazából, amit a tapasztalat is mutat, egyre gyilkosabb Buildeket építek.  A GW alapvetően PvP orientált, leginkább erre építettek a készítők, de a PvE kedvelőinek is rengeteg élményt nyújt az egész. Eleve a skilleket PvE módban lehet unlockolni csak, ami mindenkit rákényszerít erre. A játékosnak nem szükséges csak másik játékosokkal rohangálni, alkalmazhat Herótokat is, kiegészítve a csapatot, ha nincs meg a kellő létszám. A Herótok Buildjeit mi magunk tervezhetjük meg, fegyvert adva neki, olletve egyább támogató mágával ellátva (mágikus fegyverek, és páncélok, rúnák, insigniák, és inscriptionök). Ami szintén egyedi ízt ad neki, hogy habár rengeteg quest van, van fővonal, sztory, ami viszi előre az egész játékot, kampányt, 1-1 Primary quest után mission, amit video-betétek szinesítenek.

Még hosszan áradozhatnék az egészről, és még akkor sem érnék a végére, valami mindíg eszembe jutna. De a sok pozitív dolog mellett vannak negatívumok, árnyoldalak is. például nem lehet ugrani, bizonyos helyekre felmenni, dombok, domboldalak, létrák. Nincsenek hátasok, amik gyorsítanának az utazások, meg egyáltalán. A max level 20, bár ez annyira nem is probléma, megszoktam már. A karakterek néha elakadnak a textúrákban, indokolatlanul. Nincsenek választható fajok, csak emberrel lehet játszani. Most több nem jut eszembe, de ezek azok, amikkel kapcsolatban hiányt érzek. Mindent összevetve egy remek játékot hoztak össze. Ráadásul most adták ki a GW:ENt, az első igazi kiegészítőt, ami tovább szinesítí, gazdagítja a játékélményt.

Nincsenek megjegyzések: