2008. július 1., kedd

Könyvpiac ...

Ma bejöttem Pécsre, dolgom volt. A probléma csak az volt, hogy nem tudtam pontos időhöz kötni az eseményt, nem tőlem függött. Mindenesetre ha már bent voltam, gondoltam körülnézek egy kicsit. Naná, hogy a könyvesboltban kötöttem ki. Legelőször ott kötöttem ki, ahol mindíg, a szórakoztató jellegü  könyveknél, aFantasy, és ScciFi polcoknál. Régtön találtam/láttam pár könyvet, amit meg kell majd vennem. Nem a müfaj hagyományos képviselőiről van szó. Ezek a könyvek, regények nema megszokott, hagyományos környezetben játszódnak, hanem rendhagyó, szinte müfajteremtő helyszíneken, és stílusban. Az egyik megfelelő példa erre Gaiman. De lépjünk tovább.

Bejártam olyan szinten az üzletet, ahogy eddig még soha. Aztán megen ismerős polcokhoz kerültem, ezoterika, keleti filozófia, misztikum, mágia, ilyes. Ott is volt pár érdekes könyv, ami felkeltette a figyelmemet. Ezek közül az egyik az Indigó-gyermekekről szól, érdekes téma, ami már régóta érdekel, és most megen felélénkült az érdeklődésem. Lehet, hogy köze van a dolognak ahhoz, hogy unokahúgom most lesz 2 éves. Én meg kíváncsi vagyok. Talán lehetséges a dolog? Hm.

A másikkönyv, ami érdekel, az Oshotól a Szabadság c. irománya. Érdekes volt, amit a könyv hátulján olvastam, megragadott, márt csak azért is, mert ez olyan gondolatokat érintett, amikről hasonlóképpen gondolkodok én is. Kicsit utánaolvastam Oshonak, munkásságának. Úgy gondolom, hogy az ő tanításai lesznek azok,amik talán közelebb visznek saját magam megismeréséhez, megtalálásához. Egyébként néztem, hogy elég széles palettáját kínálják írásainak, nekem csak az a dolgom, hogy ezek közül kiválasszam azokat, amik érdekelnek, amikről úgy érzem majd, hogy tudnak nyújtani valamit nekem.

Egyetlen problémám az egész könyvvásárlással az, hogy rengeteg pénzbe kerül ez a fajta szórakozás,kikapcsolódás, tanulás. Valszeg júliusban nem is veszek semmit, vagy nagyon meg fogom gondolni, hogy mit. Júliusban nyaralni akarok, kikapcsolódni olyan szinten, és módon, amiben már jó ideje nem volt már részem. Majd augusztusban veszek könyveket. Úgyse tudok menni Ozora Fesztiválra, amelyik nap érdekelne (aug 8. Juno Reactor fellépése), akkor dolgozok éjszakásban.

4 megjegyzés:

MDL írta...

és idén Ozora?

Kcj írta...

Nem, idén Ozora nem hiszem, befigyel. Júliusban megyek Lengyelországba, Kucharyba, Augusztusban pedig Becskére. Ozorára már nem lesz pénzem.

MDL írta...

de kár..

MDL írta...

viszont Kuchary - Becske szuper! örülök, hogy ezek összejönnek! hamar meglesz a Karma Guen is!