2007. július 17., kedd

No Smoking ...

Most már lassan 2 és fél hete, hogy nem dohányzok. Nem egy nagy cucc végülis, máskor is próbáltam már leszokni,a leghosszab, amire emléxem, az 2,5 hónap volt, vagy 5 éve. Majd ha már 1 egész éve nem gyújtok, na, akkor majd megveregethetem a válam. Az esélye megvan annak, hogy néha-néha rágyújtok 1 szálra, esetleg, de nem akarok cigit venni, és valamilyen rendszerességgel dohányozni. Egyrészt rengeteg pénz megy el rá, másrészt meg büdös, és hosszú távon nem is esik jól. Most megint emelni fogják az árát. Kíváncsi vagyok, mennyi pénzem marad meg a hónap végére. Az is igaz, hogy ezt a pénzt el fogm költeni másra, könyvre, DVD lemezre, ruhára, ami éppen kell. De legalább tudom, hogy van valami értelme. Kell találnom valamit, ami kifejezi az értékét a pénznek. Nem forintálisan, hanem hogy számomra legyen értéke. Ami fontos, ami jelent valamit. Hogy tényleg legyen értelme annak, hogy leszoktam, abbahagytam.

Már csak azért is le akarok szokni, hogy megmutassam ismerőseimnek, barátaimnak, haveroknak, hogy le lehet szokni, ha tényleg akarja az ember, csak akaraterő kell hozzá. És semmi pénznyelő leszoktatóprogram, vagy gyógyszerek, nikotintapaszok, meg hasonlók. Ismerek olyan személyt, aki már ki tudja, hányadszor volt leszoktató-programon, és még mindíg aktív dohányos. Egyszerűbb venni 1 dobozzal, mint azt mondani, hogy MOST NEM! Egyébbként nem is hiányzik, maximum néha-néha felbukkan egy halvány késztetés, de hamar el is illan. Nem engedek neki teret nyerni, mert akkor csak felerősödik, és követelőzni kezd, és esélye van a győzedelmeskedésre. Mintha saját akarata lenne az érzésnek. Állítólag 2 hét alatt ürül ki a szervezetből a nikotin, addig tart a fizikai függőség. Ami marad, az a pszichés függés, és azt nehezebb féken tartani. Állítólag ugyanazokat a receptorokat stimulálja, mint amit a heroin is. Az okos emberek szerint ezért nehéz leszokni róla. Én azért megpróbálom, küzdök az érzés ellen ...

Nincsenek megjegyzések: