2009. április 23., csütörtök

Lent, és fent ...

Az, hogy Buddha tanítványa lettem, még nem jelenti azt, hogy azóta minden heppi, szánsájn, és vidámság, gond nem történik azóta, a problémák meg elkerülnek. Dehogy. Ezek ugyanúgy megvannak, mint előtte. A különbség abban van, hogy a "lentek" idején próbálom megfigyelni, hogyan viselkedik a tudatom, mit tapasztalok közben. A meditáció meg segít, hogy ezek a "lentek" egyre rövidebbek, és laposabbak legyenek. Ahogy Maria is mondta Becskén, a Gyémánt Út gyakorlása közben elkerülhetetlen, hogy szélsőségekkel találkozzunk, illetve ezeket tapasztaljuk. Nagyon erős érzelmekkel dolgozunk, és ez nem könnyű munka. Harag, büszkeség, féltékenység, zavarodottság.
Én most az utóbbi időben az utóbbival találkoztam, ezt kellett meg-, és átélnem. Megint az töretént, hogy hagytam, hogy a környezetemben lévő, és felbukkanó egyének véleményét magamra vettem, amit mondtak, komolyan vettem. Ez zavarodottságot, és kétségeket ébresztett bennem, amit nem is tudtam eleinte megfelelően kezelni. Persze az EGO rögtön támadásba lendült, és megpróbált TERET nyerni. 2 hétig tartott a randalírozása, még szerencse, hogy közben elmentem Becskére, az sokat jelentett számomra. Segítettek az ott hallottak, még ha idő is kellett, hogy az információk beérjenek.
Kedden jöttem rá, hogy megen hagytam magam megvezetni, befolyásolni, és rögtön döntöttem is. Kitartok meggyőződésem mellett, nem hagyom magam eltántorítani olyan emberek szavai által, akik talán alig jobbak nálam, vagy csak némely szempontból. Az életemet nekem kell élnem, "filmemet" csak én látom az első sorból, a többiek csak messziről, rövid epizódokat szemlélnek. Persze ez mind szubjektív, mindenki által szubjektív, lényegtelen, hogy nekem belső perspektívám van, nekik meg külső. Mindkettő szubjektív. Na, de a lényeg. Nem hagyom magam befolyásolni, habár a mondanivalókat meghallgatom, és mérlegelem, ha olyan. De céljaim elérése miatt kezemben kell tartanom az irányítást. Szilárdnak, és határozottnak kell lennem. Ez van. (Egyébként meg miért kell nekem olyan véleményekre támaszkodnom, amik abból kifolyólag, hogy részinformációkra alapoznak, és nem teljesek, csak zavart okoznak?)
Mindenesetre most jobban érzem magam, vidámabb vagyok, és tele energiával. Pedig a körülmények nem változtak, vagy nem észrevehetően. Csak arra kell figyelnem, hogy a negatív, zavaró érzelmek ne ragadjanak magukkal. A dolgok meg mennek tovább a maguk útján ...

Nincsenek megjegyzések: