2013. április 27., szombat

Elhatározás ...

Nemrég komoly inspirációt kaptam arra, hogy miért is kell rendszeresen gyakorolnom, meditálnom. Igazából többet is, de ezek között volt egy, ami az egyik legerősebb volt.
Már a Húsvéti kurzuson is elég jó dolgok hangzottak el a Ngöndróról, de a legerősebb tanítást a múlandóságról kaptam, Nagymamámtól. Már elmúlt egy hónap, hogy elment, és ez eszembe juttatta, hogy mennyire nem tudjuk, hogy mennyi ideig vagyunk itt, ebben a testben, és azt sem tudhatjuk, hogy mennyi ideig van időnk arra, hogy dolgozzunk a tudattal. Elvégre bármi közbe jöhet. Bármi. Ezért kell élni a lehetőséggel, ha van idő, akkor gyakorolni kell.
A másik indok, hogy miért akarok nekifeküdni rendesen a gyakorlásnak, az az, hogy már 4 éve csinálom a leborulásokat, és már régen befejezhettem volna, mégsem tettem. Lustaságból, főleg. Felesleges szépítgetni, ez miatt nem fejeztem még be. Pedig ott van a tapasztalat, hogy ha rendszeresen végzem a gyakorlatokat, rendszeresen meditálok, akkor annak eredménye van.
Éppen ezért február vége óta próbálom rendszeresen végezni a leborulásokat, és eddig viszonylag kevés kihagyással. A terv igazából az, hogy június elejére befejezem a kötelező mennyiséget. Ehhez csináltam is egy ütemtervet, amit elméletileg tudok is tartani. Így viszont nincs kibúvó, minden nap kell gyakorolni, ha esik, ha fúj, ha süt a nap, ha fáj, nincs mese. Nem szabad teret engedni az egónak. A héten volt a Huszárban egy cseh utazótanító, Jakub, aki szintén azt mondta, hogy lehetőleg törekedjünk a rendszerességre. Nem az számít, hogy mennyit csinálunk meg, hanem az, hogy minden nap legyen meg az a mennyiség, amit meg tudunk csinálni. Ha az csak 27, akkor annyi. De csináljuk meg. Én ennél kicsit többet vállalok be, elvégre még vissza van kb. 32000, és ezt akarom bő 1 hónap alatt befejezni. És be is fogom.
A héten már sikerült viszonylag rendszeresen gyakorolnom, hétfő, és péntek kivételével sikerült korábban felkelnem, és gyakorolni, de azért a pénteki sem maradt el, csak este a Centrumban csináltam meg. Az a terv, hogy ha időm engedi, akkor egy nap többször is csinálom, sőt, ha tehetem, akkor ezzel kezdem a napot.
Így most fogom magam, és mivel direkt azért keltem fel korán, hogy gyakoroljak, nekifogok, minden lény javára ...
Karmapa Csennó!

Nincsenek megjegyzések: