2012. július 30., hétfő

Első benyomások, tapasztalaok ...


Lassan 2. hete, hogy itt dolgozok, a Flexnél. Eddig általában nem sok jót hallottam a cégről, különféle negatív hírek terjengenek róla a térben, de hát dolgoztam én az Elcónál, arról se sok jót hallott az ember. De nem adok a szóbeszédekre, majd megtapasztalom magam, hogy mi is a helyzet itt. A saját tapasztalat mindig is erőteljesebb, mint a szóbeszédre hagyatkozni. Bár szerintem szerencsés helyzetben vegyok, több okból kifolyólag is. Egyrészt azért, mert nem kölcsönzött munkaerő vagyok, hanem  "Regular", azaz Flexes állományban vagyok. Másrészt meg végzettségem, és korábbi munkatapasztalatom miatt vettek fel. Teszttechnikusként lényegesen nagyobb a mozgásterem, és szabadságom, mint egy átlagos sori melósnak. A munkám is változatosabb, nem helyhez kötött, és ami még lényeges, hogy a fizetésem sem lesz rosz (mondjuk csak szeptemberben fogok előszőr teljes fizut kapni, de az biztos, hogy jobb lesz mint a KFC). Arról nem is beszélve, hogy eredetileg Engineering Debug technikusnak akartak felvenni, de a  szakmai tesztem (áramkörök), "sajnos" nem lett annyira jó, hogy az legyek, viszont a többi meg annyira jó lett, hogy teszttechnikusnak még jó lettem. És ez hatalmas szerencse (ezt hívják jó karmának). Olyan melót kaptam, amire Pécsen, az Elcónál éveket vártam.
Első pár napban még nem sok minden történt. Kezdetnek részt vettem a kötelező munka-, baleset-, és tűzvédelmi oktatásokon, ESD oktatáson (aztán még1x onlájn), etikai-, és titoktartási oktatásokon. Fél12re már végeztem is, ebéd után már mentem is a termelésbe. Igazából csak múlt héten kezdődött az igazi munka, addig majdhogynem csak unatkoztam. A kolega, aki mellé beosztottak, nem a saját melóját csinálja, hanem hibát analizál, nekem max elméleti dolgokat mond, mit hogyan kell kitölteni, kinek kell leadni, hol vannak fontos helyek, személyek (pl. IT). Processes kolega meg lebetegedett, én meg kaptam faja melót, sorátalakítás, egyedül, miközben saját melómat is csináltam. 3 ember helyett dolgoztam kb., de ezt most nem panaszként mondom. Tulajdonképpen élveztem, annak ellenére, hogy nap végére agyhalott zombinak éreztem magam. Tetszett, hogy végre nem otthon ülök várakozva, munkátkeresve, semmittevéssel övezve. Tetszett az is, hogy miután megkaptam a feladatot, önállóan dolgoztam, max. egyeztetés végett beszéltem a mérnökökkel.
Még az sem törte le a kedvem, hogy jelenleg keményebb a munkarend, mint alapban lenne. Elméletileg 2 műszakban dolgozunk, de sok a meló, még kevés az ember, tehát a hét 2. felében (sz-cs-p) 8 óra helyett 12t dolgozunk. Ez állítólag még pár hétig lesz így (talán augusztus végéig), aztán visszaállunk normál 2műszakra. Sebaj, örülök, hogy van munkahelyem, hogy dolgozok.
Ja, van étkezde is. És úgy döntöttem, hogy kihagyom, inkább főzök magamnak. Olcsóbban kijövök, és ráadásul tudom, hogy olyat eszek, ami jó, és amit szeretek. Van már némi tapasztalatom az üzemi étkezdékkel kapcsolatban, és nem nagyon bízok bennük. De azért majd néha-néha, alkalomadtán bevállalom, kipróbálom.
Ami jelenleg kisebb nehézséget okoz, az a rendszeres gyakorlás. Múlt 7en csak hétfő-keddi napokon tudtam borulni, valahogy a 12 órás napokon nem volt erőm meló után gyakorolni. Tulajdonképpen agyam nem hozzá. Jól van na, elszoktam a munkától, és a korai keléstől! 7végén meg regenerálódtam, örültem, hogy azért sikerült szombat este beülnöm gompába meditálni. Igazából szerintem nem lesz gond a rendszerességgel, délutános heteken tudok gyakorolni meló előtt (esetleg még meló után is), délelőttös műszaknál délután van bőven időm meditálni, maximium amíg lesznek 12 órás nappalos műszakok, addig lesz nehézkesebb. Majd kialakul, vagy megoldódik ez is magától.
Ja, és még egy lényeges szempont. A kolegák is normálisak, jó fejek. Segítőkészek. Könnyen megy a beilleszkedés. Bár van egy olyan gyanúm, hogy egyik kolegával, aki "'PárnaNándit" gyakorol, még lesznek gondjaim. Majd meg kell vele értetnem, hogy engem nem érdekel az ő Útválasztása, én már megtaláltam az enyémet, azzal meg vagyok elégedve, és ne akarja rám erőltetni a sajátját. Ne akarja az ő rendszerüket, elképzeléseiket rámtukmálni. Amúgy is, nekem a "PN" túl ezó, túl New Age, hiába mondják, hogy ez mennyire ősi. Próbáltam utána nézni, de nem túl sok a fellelhető infó, és az is elég zavaros, számomra nem hiteles. No de mindegy, nem akarom az ördögöt előre a falra festeni, mert a végén meg összetűzésbe keveredek a házmesterrel ...

Nincsenek megjegyzések: