2011. január 13., csütörtök

New Year ...

Véget ért egy év, és elkezdődött egy újabb. Nem mintha ez valami különleges dolog lenne, de mégis, valahogy az emberek úgy gondolják, hogy valami jobbnak kell történnie, ha már "új" év van. Persze a legtöbb esetben nem teszünk érte semmit se. Hm.
SZámomra mind a "befejezés", és mind a "kezdés" fantasztikus volt, azaz a kezdés még mindig tart. Igazából nincs benne semmi fantasztikus, csak abból a nézőpontból, ahonnan "én" szemlélem. Mert olyan, és annyi többletet kaptam, amit szavakkal megfogalmazni nehéz, már ha lehetséges.
A "befejezés" olyan volt, mint még eddig egyik évben sem. Aktív, szórakoztató, pihentető, frissítő, inspiráló, és fergeteges. 29én beköltöztem a pesti centrumba, hogy ott töltsem el azt az időt, ami még visszavolt az évből. Igen aktív napoknak néztem elébe, elvégre aznap kezdődött Prágában a 48 órás Csenrézig meditáció, aminek az elejét, és a végét streamn tudtuk követni, illetve szabadon lehetett helyileg csatlakozni a meditációhoz. Meg is tettem párszor, ezenkívül még borultam is, csak hogy folytonos legyen a gyakorlásom. Szintentartás. 30án este volt DharmaActivity, 5 csapat mérte össze az erejét, volt vidámság, és nevetés, nem volt semmi. Mindez kisebb előSzilveszterbe torkollott, be is pálinkáztam kicsit.
A Szilveszter jó volt. Próbáltam minden elvárás, és fentartás nélkül fogadni az eseményeket, úgy látni a dolgokat, ahogy azok vannak, a maguk valójában, ez persze az elfogyasztott alkoholmennyiséggel forditottan arányosan volt lehetséges. Vagy mi. A lényeg az, hogy ittasan már nehezebb volt. De nézzük szépen sorjában. A party-helyiség kidekorálása után lehetett vacsorázni, majd este7kor a szokásos meditációt az év utolsó tanítása követte, Lahucsky Péter előadásában. Ezután kezdődött a buli, több dj váltotta egymást, különböző zenei stílusokkal. Éjfélkor hagyományosan nem a Himnuszt énekeltük el, hanem Prágából streamelve lett a Láma újévi levele, majd utána bódhiszattva-igéretet tettünk. Na, erre lehet azt mondani, hogy hatalmas volt! Igen! Hihetetlen élmény volt, és minden átjött, aminek át kellett jönnie, a távolság ellenére! Újabb bizonyítéka annak, hogy a Tér információ, és öröm! Ezután folytatódott a buli, jó volt a zene, szét is ugráltam a térdemet rendesen, még most is fáj néha, bár lassan javulgat már. Valamikor 5felé kezdtem érezni, hogy fáradt vagyok, fél6kor el is mentem aludni. Na, mégis csak öregszek egy kicsit :)
Persze 10nél tovább nem is tudtam aludni, felkeltem, segítettem a takarításban, rendrakásban, bár akkor már kevés volt vissza. Ebédre lencse volt, leves, és főzelék, csak hogy az idei évre is meglegyen a gazdagság (micsoda babona!). Annak ellenére, hogy nem éreztem magam másnaposnak, azért fáradt voltam, nem is nagyon aktivizáltam magam, borulni képtelennek éreztem magam, inkább csak ülőmeditációt végeztem. Este megvolt az első tanítás, majd filmnézés volt. Ismét megtapasztaltam, hogy a határok tulajdonképpen mennyire képlékenyek, mennyire lehet őket kitolni.
2án már nem volt kifogás, folytattam az egyéni gyakorlatomat, a borulást, már csak azért is, mert a Láma külön felhívta a gyakorlók figyelmét arra, hogy 2011 a meditáció éve, és lehetőleg mindenki összpontosítson egy gyakorlatra, ne kóstolgassunk bele, mindenbe. Így sokkal erőteljesebb a gyakorlásunk, hatékonyabb, eredményesebb. Délután volt még egy tanítás, este meg egy nagy, közös vacsora. Amúgy aznap kezdtem bele abba az elhatározásomba is, hogy nem dohányzok. Ez persze kb. 1 hete, hogy a megvalósulás állapotába került, mert szerda/csütörtök környékén még azért rágyújtottam, puszta unalomból, bár nem esett jól.
Mindent összevetve a "vég/kezdet" jól sikerült, benne is van a Top5ben. Ezek után kiváncsian várom a folytatást. Bízok a legjobbakban, illetve abban, hogy bármi is történik, az mind a fejlődésemet fogja segíteni.

Nincsenek megjegyzések: