2019. július 31., szerda

Principles, and morality ...

Elvek, és moralitás. Miért van szükség ezekre? Szükség van-e rá egyáltalán? Ezeket a kérdéseket most csak saját szempontomból fogom vizsgálni.
Nem egyszer előfordult, hogy morális elveim tulajdonképpen csak hátráltattak, akadályoztak. Akkor miért nem dobtam egyszerűen sutba őket? Miért nem hagytam el ezeket? Talán azért, mert ezek a számomra meghatározóak. Irányt adnak. Így érzem tisztességesnek másokkal, és magammal szemben, hogy ezeket az elveket, szempontokat figyelembe veszem, ezek mentén haladok életem során.
Félreértés ne essék, nem tartom magam egy erkölcsös embernek. Kíváncsiságom végett nagyok sok mindent megteszek, kipróbálok. De mindezt úgy, hogy közben megpróbálok másoknak nem ártani. Megpróbálok! Arra törekszem, hogy így legyen.
Az utóbbi napokban elgondolkoztam, hogy mi hasznom van, ha minden elvemet betartom. Segít-e abban, hogy előrébb jussak, vagy éppen hátráltat? Ezt mindenképpen felül kell vizsgálnom, átértékelnem, ahogy a közelmúltban eddigi életemet is mérlegre tettem, és átértékeltem. Valószínű, hogy pár korábbi szokásomat, elképzelésemet elhagyom, mert nem látom értelmét. Mindezt úgy hogy továbbra is törekedni fogok arra, hogy másoknak ne ártsak.

Nincsenek megjegyzések: