2013. május 9., csütörtök

Gyömbér

Kb. 2 éve, hogy elkezdtem gyömbért használni. Akkoriban leginkább teaként fogyasztottam, főleg betegség idején, mivel hallottam, hogy erős antibiotikus hatása van. Azóta persze elkezdtem ételben is használni ízesítésre fűszerként, és annyira bejött, hogy már többször csináltam gyömbéres kaját.
Ma hirtelen felindulásból csináltam gyömbér teát, amit aztán fahéjjal ízesítette. Igen kellemes íze lett, nagyon kevés cukrot raktam csak hozzá, de lehet, hogy legközelebb azt is elhagyom. Méz jobb lenne, de ez most mindegy. Rendszeresíteni fogom mindenesetre nyáron a gyömbér teát, csak hűtve, jó lesz az frissítőként.
Aztán jött az ötlet, hogy ha már ennyire elkezdtem fogyasztani, akkor utána kellene nézni, hogy mit is művel a szervezettel, milyen hatása van. A következő cikkek talán elég jól leírják hatásait:

Gyömbér 1.
Gyömbér 2.

És a fahéj is, ha már megemlítettem fentebb:

Fahéj

Nincsenek megjegyzések: