2019. augusztus 16., péntek

Comics ...

Nemrég betértem az egyik Libri üzletbe. Csak hogy teljen az idő, Hogy körülnézzek, mik jelentek meg, mi az, ami érdekelhet. Mit töltsek le esetleg. Már korábban észre vettem, hogy van képregény szekció, ami felkeltette az érdeklődésemet, hiszen kb. 6 éves korom óta nagy képregény rajongó vagyok. Akkoriban az újra megjelenő Kockást vettem rendszeresen, talán még most is megvannak a régi füzetek, amiket annak idején vásároltam. Aztán jöttek az Alfa magazinok, amikben rendszeresen megjelent pár képregény, majd amikor nálunk is kiadásra kerültek a Marvel-képregények, az maga volt a Kánaán számomra. Egy csodás világ tárult elém. Mindig is vonzott a fantasztikus.
De ne kalandozzunk el annyira, maradjunk az alap felütésnél. Libri. Képregények. Szóval már múltkor felfigyeltem egy képregényre, mégpedig a Monstress - Fenevad című darabra. Ahogy megpillantottam, magával ragadott a címlapja. A cím betű készlete, a rajzolás, mind azt sugallta, hogy valami varázslatos, csodálatos dologgal van dolgom. Csak az elejét olvastam el, a bevezető szöveget, és az első oldalakat, és már akkor tudtam, hogy ezt hamarosan meg akarom venni. Aztán pár napja megint bele lapoztam, olvastam, és az elhatározás megerősödött. Ez kell nekem!
Egy másik remekmű is elém került. Kiadták Neil Gaiman nagy sikerű Sandman képregényének gyűjteményét, kemény kötésben Sandman - Az álmok fejedelme címmel. Már nem emlékszem, hogy mikor olvastam először ezeket a képregényeket, de már akkor magával ragadott, köszönhetően Gaiman történet mesélési képességének, és a tehetséges rajzolónak köszönhetően. Persze lehetne mondani, hogy elfogult vagyok, hiszen Gaiman az egyik kedvenc jelenkori íróm, de aki már olvasott tőle bármit is, az tudja, hogy miért is. Hiszen csak elég megnézni a könyveiből, novelláiból készült filmeket, filmsorozatokat. Csillagpor, Sosehol, Coraline, Amerikai Istenek, és Elveszett próféciák/Good omens. És ezek csak azok, amiket megfilmesítettek!
Emlékszem, ahogy kezemben tartottam ezt a két könyvet, ahogy beléjük lapoztam, elhatároztam, hogy nekem ez a 2 mű kell a polcomra (nincs is polcom). Szeretném ezeket megvenni, kerül, amibe kerül (a 2 együtt 15000 Ft), nem számít. Szóval, ha minden jól alakul (és miért ne alakulna jól?) akkor szeptemberben ezzel a 2 csodálatos képregénnyel leszek gazdagabb. Ajánlom mindenkinek, aki szereti ezt a műfajt.

Nincsenek megjegyzések: