2020. november 6., péntek

Comix's ...

 Mint már korábban írtam, a kapcsolat kötöttem, és a képregények között igen régi, közel 40 éves. Nagy örömömre szolgál, hogy egyre több minőségi képregény jelenik meg magyarul, fizikális, nyomtatott formában. El is kezdett gyarapodni a gyüjteményem, az elmúlt hónapokban havonta vettem egyet.

Szeptemberben megvettem a Monsterss sorozat 3. részét, így megvan mind az összes eddig megjelent rész. Gyönyörű, de tényleg. A rajzolás, a színek, a képek, és nem utolsó sorban a történet is egyedi, ahogy a világ is, ahol játszódik. 

Októberben megvettem a Marvel kapitányt. Mivel tetszett a film, és a karakter is, erre esett a választásom, és ezt sem bántam meg. Mióta elkezdték magyarul kiadni a Marvel képregényeket a '80-as évek végén, azóta rajongója vagyok a Marvel-univerzumnak. Ez persze nem jelenti azt, hogy a DC képregényeket nem kedvelem, de tény, hogy az előbbiből lényegesen többet olvastam.

Ma, november 6-án pedig megvettem az Esernyő Akadémia első részét. Nemrég ledaráltam a belőle készült sorozat mind2 évadát, és már akkor megszületett az elhatározás: Ez nekem kell! Akkor csak azért nem vettem meg, mert hó vége volt, és az anyagi keretek kimerültek. Persz nem volt egyszerű, mert már alig van belőle a boltokban, de szerencsére megtaláltam azt a boltot, ahol még volt. Tegnap megrendeltem, és ma kaptam a mail-t, hogy át is vehetem. Hamarosan sort fogok keríteni a többi rész begyüjtésére is.

És persze a lista, ami csak egyre bővül, ahogy megismerem a kínálatot. Már régóta fenem a fogam Neil Gaiman Sandman gyüjteményére. Sajnos amikor megjelent, akkor nem volt rá keretem, és most, hogy van, már nem beszerezhető, vagy csak nagyon nehezen az első kötet. A második még kapható, de nekem az egész kell.Ja, ma tudtam meg, hogy hamarosan jön a 3. kötet is. Ja, és ha már Sandman, akkor meg kell említenem egy másik karaktert is, aki szintén ennek a világnak szereplője, Death, azaz Halál. Ez is gyüjtemény, tartalmazza a teljes sorozatot, és persze keményfedeles.

Szintén listán van a Lock and Key sorozat is, amiből szintén sorozat készült. A sorozat képi világa, a történet, a karakterek, és az egész légkör megfogott. Régóta szemezgetek vele, és tudom jól, hogy ez a sorozat is ott lesz majd a "polcomon" (nincs is polcom). A sorozatot is tervezem újra nézni. A végén volt egy akkora cliffhanger, hogy ez miatt újra kell néznem, hogy jobban megértsem.

Határozottan érzem, hogy ez egy komoly függőség lesz ... De nem bánom ...

Nincsenek megjegyzések: