2014. szeptember 2., kedd

Verselés ...

Megy most FB-n ez a "Oszd meg kedvenc versed, hogy népszerűsíts ük a magyar irodakmat". Ne rossz dolog, ha belegondolok, mert van, aki csak így olvas verseket (pl. én is, bár nem is nagyon szeretem őket, egy "nem verses kötet"-jellegű könyvet szívesebben veszek a kezembe). De látom, hogy sokan foglalkoznak vele. Persze eddig még nem találtak meg vele, nem kértek fel, hogy én is osszam meg kedvenc versem, de ami késik, az nem múlik. Van egy olyan érzésem, hogy megtalál még valaki ezzel engem. Persze nincs kedvenc versem, kedvenc költőm se. Suli alatt elérték nagyszerű tanáraim, hogy ne szeressem a verseket. Nagyon jó elemzéseket tudtam írni róluk, de megtanulni egyet is, akár a legegyszerűbbet, legrövidebbet, az igazi kínkeserves szenvedést okozott mindig. Egyszerűen nem megy nekem ez a rímelve beszél és, hogy ütemre, dallamra mondjak ki szavakat, mondatokat. Ez csak összezavart. Minden esetre, ha valaki betalál ezzel a felkéréssel, akkor majd szépen megosztok YouTube-ról egy verset, amit valamelyik híres színész mond (pl. Rambó-vers, Robin Williams verset mond, Samuel L Jackson verset mond, stb.). Azok tetszenek, mivel látszik, hogy akik összevágták a verset az adott filmrészlette, rengeteg energiát, és időt fektettek bele azért, hogy minden passzoljon, és jó legyen. És tényleg jók, annyira, hogy tegnap este meg is néztem jó párat. Talán egyszer tartok egy olyan estét, amikor ilyen videókat fogok nézni ...

Nincsenek megjegyzések: