2014. május 27., kedd

Világjegy ...

Tegnap délután/este (fél7 felé/körül) 2 kolegával az esti közös meditációra, és az utána lévő tanításra mentünk (egyikük már vett menedéket, a másik még nem, de szinte azonnal belevette magát a gyakorlásba*), mikor is az Örsön odaértünk az M2 bejáratához. Szembe jön a tömeg, mi közelítjük a bejáratot, ott a BKK-s ellenőrök strázsáltak. Mindenki elővette a bérletet, jegyet, mutatta is nekik, majd jött a hirtelen ötlet, mint egy szikra, és miközben mutattam a sajátomat, odamondtam:
"- Corben Dallas, Világjegy!"
Legalább 5-10 métert már megtettünk, mire az ellenőr felfogta, hogy mit mondtam, és tudott rá reagálni, utánam kiabálva. Sajnos nem értékelte a poént:
"- Nagyon vicces ... !" Sértődöttséget, és némi haragot véltem felismerni a hangjában. Persze megértem, hogy nem túl vidám napi 8-12 órában több ezer ember arcát, és bérletét/jegyét bámulni, de a humor akkor is jó. Elveszi a dolgok élét, hatására veszítünk merevségünkből, fásultságunkból, és ha csak pillanatokra is, de elfelejtjük problémáinkat, nyavalyáinkat, megkönnyebbülünk. Szomorú dolog, ha elveszítjük humorérzékünket, és már nevetni sem vagyunk képesek.
De azért mi jót nevettünk az eseten. Mert van humorérzékünk :)

Nincsenek megjegyzések: